Većina nas redovno, ako ne i svakodnevno, igra neku igricu. Kako na kompu tako i na konzoli ili u igraonici. Ali isto tako postoji jedna velika većina koja slabo vremena provodi uz neku knjigu. Bilo da volite naučnu fantastiku, epsku fantastiku, poeziju, krimi-romane itd... morate priznati da slabo vremena provodite uz knjigu uživajući u tim žanrovima. Mnogo nam je zanimljivije da odigramo jednu od virtuelnih senzacija u vidu igrice ili da pogledamo jedan dobar film.
 
U ovom postu pokušaću da uporedim ova dva, veoma interesantna medija (knjigu i video igre). Pokušaću da iznesem neke njihove mane i prednosti, prema nekom mom doživljaju i ujedno da vidimo da li je moguće uskladiti ova dva zadovoljstva.
 (Dalje)
Znam da je ova tema trenutno vruća, ali je situacija već počela da se hladi. Ovo nije samo još jedan post na ovom blog servisu posvećen toj temi. Ovaj post na taj problem gleda iz totalnog drugog ugla i nije baziran na aferi: Kragujevac. Pokušaću da na problem gledam iz druge perspektive i objasnim odluku pojedinca na ilegalno delo.
 
Šta ako problem nije samo u onima koji primaju mito, već i u onima koji na to još nisu ni pomislili? Šta je sa samim okruženjem? Sa samim uslovima studija? Šta je sa kvalitetom nastave? Gde je otišla odgovornost? Da li iz nje proizilazi moral? Čega bi trebalo da se plašimo? Na ova, a i na neka druga pitanja pokušaću da odgovorim ovim postom. Naravno, tu ste i Vi da mi pomognete u tome, u vidu Vaših komentara. 
 (Dalje)

Malo pre sam stigao iz grada. Moram priznati da nije bilo loše. Subota veče, a uspeo sam da obiđem nekoliko lokala i za divno čudo, svugde je bilo ok. Kada sam stigao kući, čekao me je Gospodar Prstenova na Pinku...

Tom mitologijom jesam fasciniran. Kako mitologijom tako i samim filmskim remek delom. Ovaj post neće biti samo još jedna filmska kritika. Predpostavljam da je neke od Vas naslov ovog posta, odmah zagolicao. Ali nije u pitanju pravi Remake. Iskoristio sam samo taj naziv jer mi je pao na pamet, a objasniću i zašto. Ovaj post jeste posvećen LOTRu, ali nekako iz moje perspektive. Inspirisalo me je samo emitovanje tog filma na TVu kada sam došao kući, pa sam se setio nečega.

Par mojih drugova i ja, svake godine organizujemo maraton Gospodar Prstenova. Kod nekog bi se okupili, i odgledali sva tri dela odjednom, što traje oko nekih 10ak sati. Svake godine gledamo kod nekog drugog, tako da je to već postala tradicija. Između filmskih delova, pravi pauzu uz već pripremljen roštilj i dobro piće. Mogu vam reći, da film ima tatalno drugačiji doživljaj kada gledate odjednom sva tri dela.

Sada se Vi pitate zašto li sam ja ovoliko tupio o tome. Pa prosto je... To već radimo godinama, a ja to još nisam spomenuo na blogu. Svaki put me film oduševi na neki novi način. Pišem ovaj post, zato što je sada taj film na TVu i hteo sam da posvetim jedan post istom. I opet, posle toliko gledanja taj film mi nije dosadan, tako da lično samtram da zaslužuje jedan post na ovom blogu.

Ono što je mene specijalno privuklo, to je materijal o samom snimanju filma. Predpostavljam da neki od vas poseduju takvo DVD izdanje sa nekoliko sati dokumentarnog filma o samom snimanju filma. Kada pogledate to, oduševite se koliki je trud i rad uložen u sve to. Kompletan jedan svet je kreiran i sve to zahvaljujući jednom čoveku: J.R.R Tolkien-u.

P.S. Od ove godine sam sa jednom drugom ekipom organizovao Matrix maraton. Ali nismo uspeli da sve odgledamo od jednom. Iako sam veći fan hi-tech filmova i mitologije, moram priznati da me je LOTR sa svojom pričom i fantazijom više privukao. Takođe, samtram da je priča Matrixa, jedna od najboljih priča do sada koje sam video. Čak šta više može da vas dovede u zanimljivu mentalnu dilemu i analizu. Ali, izgleda da nije izreživaran i snimljen baš u najboljem mogućem pogledu. Bilo kako, svakako ću nastaviti i sa Matrix trilogijom.

U prošlom postu smo diskutovali o problemu studiranja i radnog odnosa u toku samih studija. Ovaj post sam hteo da posvetim malo vedrijoj, i nadam se, interesantnijoj temi...

Ovoga puta diskutovaćemo o održanju emotivne veze i samog studiranja. Da li je moguće imati uspešnu ljubavnu vezu i ujedno biti uspešan student? Koliko je potrebno odricanja da bi se takva veza održala? Da li je uopšte moguće održati takvu vezu, a da sami partneri ne trpe na određenim poljima? Da li sama veza pospešuje tok učenja i studiranja? I naravno, na kraju, vaša lična iskustva?

 (Dalje)

Evo posle "kraće" pauze, vraćam se blogosloviji. Razlog ovog mog ne aktivnog pisanja je prelazak sa Google-ovog Blogger servisa na ovaj Svetski A Naš blog servis: blog.rs

Moram vam priznati da sam oduševljen novim servisom i mogućnostima koje pruža, Po mom skromnom mišljenju, prevazilazi mogućnosti i karakteristike Blogger servisa. Ono što je najbitnije kod ovog našeg servisa je to što je totalno NAŠ servis, tako da ne moram ručno da prevodim razne opcije na blogu. Admin sekcija bloga i kontrolni centar me je oduševio opcijama i kontroli bloga.

No da skratim malo, ali ipak morao sam da pohvalim blog.rs za odlično odrađen posao, a i sponzor je ipak - šta da se radi. E da, još jedna pohvala na tome što na naslovnoj strani blog.rs servisa nema, ama baš ni jedna reklama! Ne znam da li ste to primetili, ali to je veoma značajan detalj na koji treba obratiti pažnju, a koji opet nije tu! Svaka čast.

Pokušavajući da izvršim pomenutu tranziciju sa Bloggera na Blog.co.yu, prebacio sam nekoliko postova koje sam ranije pisao. Međiutim, srbin kao i svaki drugi, ima dosta poteškoća u vezi bilo kakve tranzicije, tako da nisam uspeo kompletno da prebacim blog. Ne zato što to nisam znao ili zbog nekog tehničkog problema, već zato što sam se iznervirao i rešio da krenem izpočetka. Da da, sada sam nezavisan. Moj blog i moja pisanija nisu više pod patronatom Tehničkog Fakulteta u Čačku, kao što je to slučaj bio sa tfcacak.blogspot.com (koji više ne postoji). Sada možete slobodno da se opustite i da uživate u postavljanju vaših komentara, ne brinući o tome da li je vaš nik snimio neki profesor koga ste do skoro prozivali.

 Mada to ste mogli i tamo da radite, ali sada ste sigurno bez brige.

Što se samog koncepta bloga tiče: on će i dalje imati slobodnu formu. Predstavljati razne događaje iz raznih perspektiva i srdačno dočekivati vaše komentare o svemu i svačemu. Ako niste primetili u opisu bloga piše da je u pitanju blog cafe! To sam ja lupio. Trebalo bi da predstavlja jedan online cafe u vidu bloga gde bi se vi mogli okupljati i razmenjivati razna mišljenja o raznim temama koje pokriva ovaj blog. Naravno ja sam domaćin kafane, pardon, kafea. U buduće planiram da nabudžim neki mjuzu na blogu, tako da bi vaše čitanje moglo biti mnogo prijatnije, ali se samo cimam da li bi to opteretilo vašu internet konekciju.

Naravno da nećemo zaobići čuveni TF. I dalje nastavljamo da pratimo dešavanja i događaje na faksu i što je najgore, da ih i komentarišemo.

Pošto smo sad ustanovli da sam obnovio blog, prva tema će biti posvećena Obnovi. Na žalost, priča je malo tužna. Ne samo da sam uspeo da obnovim i blog, pored toga, uspeo sam i da obnovim godinu na faxu. I to svojevoljno! Pošto još uvek nisam ostvario uslov za drugu godinu, već se kao ilegalac, provlačim kroz ovaj treći semestar, odlučio sam da stanem na put tom destruktivnom studentskom ponašanju. Shvatio sam da ovo ne vodi nikuda. Ovim tempom učenja i ovim tempom upisivanja godina, samo bih sebe doveo u položaj da budem apsolvent sa 15 ili 20 ispita.

Pošto je TF pokazao da ne poseduje nikakav autoritet po pitanju uslova i kontrole studija, studenti su u mogućnosti da upisuju godine bez ikakve kontrole. Što i nije tako loše, po nas studente, ali na dugoročni plan, to je loša investicija. Razmišljajući tako shvatio sam da ja u drugoj godini nemam šta da radim. Nisam položio matiš 1, zbog toga ne mogu da polažem matiš 2, a zbog toga ne mogu da polažem matiš 3 i tako u krug. Isto je i sa fizikom. Tu nas čeka i elektrotehnika i to 1 i 2. Dakle, ako ne savladaš integrale iz matiša 1, onda nema šta da tražiš u matematici 2 i 3, a opet ne možeš da pratiš elektrotehniku 1, zbog toga ne možeš da polažeš elektrotehniku 2! Prosto vam se zavrti u glavi dok ovo čitate i od ove Bolonje. Ali to je živa istina.

Takođe, upisivanje druge godine nije korektno prema kolegama koji su redovno radili. Neki su čak i očistili prvu. Šta ja imam da se pitam u drugoj godini u odnosu na njih. Nisam uspeo da savladam osnove, a onda odem i busam se kako ću ja redovno raditi u drugoj godini. Tripovati se kako sam otišao da pratim predavanja, a u stvari zbog ne mogućnosti da razumem pojedina predavanja, ja ću početi da se smaram na predavanju, što znači da ću početi da ometam nastavu tako što ću smarati pojedine studente koji su tu sa namerom da nešto nauče. Ipak, mi sada imamo preko 20 godina. Vreme je da preduzmemo odgovornost na sebe i poštovati druge.

To što TF sprovodi neku kvazi bolonju i upisivajući studente iz godine u godinu bez pokrića to je njegov problem - nije moj! Da li to radi da bi uopšte opstao da radi i da bi primao novac iz budžeta to je već politika samog faxa, ja u to ne ulazim. Ja samo samo jedan običan student.

Iz predhodno navedenih razloga, rešio sam da obnovim godinu i to samostalno. Šta zapravo to znači? Pa to znači da nisam overio III semestar koji sam trenutno slušao. Shvatio sam da jureći da dam što više ispita iz druge, i cimajući se oko kolokvijuma iz II i obaveza oko II godine, doći ću u situaciju kada neću moći da upišem III godinu, jer nisam očistio I. To znači da ću bilo kako bilo, opet obnoviti godinu. Što mi većina kolega i danas na faxu kaže, da će i oni obnoviti II sigurno, ali eto tu zato i pokušaće da daju što više ispita. Naravno, neki od njih će i uspeti. Ali ako ja nisam bio sposoban da dam 10 redovnih ispita iz prve kada je to trebalo, kako ću ja to sada dati 13 ispita iz II i plus 4 iz prve koja su mi ostala. Znači to je 17 ispita. Neka bude manje 2 to mu dođe oko 15 komada. Matematika nekada može stvarno čoveku da otvori oči.

Verovatno će TF opet omogućiti neki uslovni upis u III godinu i tako omogućiti studentima i bez očišćene I da upišu III, pa onda tako i IV itd... Ali suština nije kod TFa. Oni su tamo zbog nas, a ne mi zbog njih. Mi njima trebamo kao bi imali kome da predaju i kako bi prehranili svoje porodice. Svi sada ubrzano jurimo da uvedemo tu Bolonju. Evidentno je da mentalitet studenata i njihov tempo rada još nije spreman za to. Bolonja neće unaprediti prosek diplomaca. Ona će ga osakatiti u početku. Tek za par godina kada se budemo prečistili, integrisaće se prava bolonja.

Mi koji smo rešili da studiramo, moramo da shvatimo da moramo imati odgovornosti. Kako prema instituciji fakulteta, tako i prema nama samima. Ne učimo ni za koga, već za nas. Ne lažemo ni koga, lažemo sebe. Možda ni ja nisam dosledan da pišem o ovome na ovom blogu. Ali ovo je demokratija jel tako? I ovaj servis je besplatan i ja imam pravo da pišem na blogu svoja zapažanja i svoje ideje bez obzira da li se to nekom svidelo ili ne. Ne moram čak ni da budem u pravu. Ne moram čak ni da budem tačan. Na vama je da li želite da mi verujete ili ne. Takođe imam pravo da donosim svoje odluke, a moja je bila da obnovim godinu. Mada, obnova na faxu nije isto kao obnova u osnovnoj ili srednjoj. Istina da nikad nisam ponavljao, ali sada sam primoran. Moram da stignem propušteno i da se uozbiljim. Da preuzmem odgovornost u svoje ruke. Da se više ne cimam i ne stidim zbog toga što nema pojma o čemu ovi pričaju iz Matematike 3, jer iskreno, jedva sam razumeo i Matiš 1. Ali ne zato što sam glup, već zato što nisam hteo da radim.

Zato iz poštovanja prema kolegama i poštovanja prea TFu, rešio sam da samostalno obnovim godinu. Ne treba meni nikakva Bolonja da mi govori kako ću da učim. Ako samostalno nisam sposoban da se organizujem i da shvatim šta želim i šta moram da uradim da bih dostigao zacrtane ciljeve, onda mi nikakav pro-evropsko-zapadnjački ulta sistem ne može pomoći.

 
 
Екипа тф [блог] сајта је поносна што има прилику да вам представи први интернет форум посвећен студентима Техничког Факултета у Чачку.

После напорног рада, успели смо да оспособимо форум за свакодневни рад. Такође, успели смо да га креирамо пре почетка нове школске године. Захваљујући ефикасном раду наше блог екипе, сада сте у могућности да користите овај форум и да са осталим студентима (корисницима TF Foruma), делите ваша искуства и мишљења о многобројним темама које покрива наш форум.

Форум је подељен у категорије како би вам олакшали што бржи проналазак потребних информација. Такође, ту је и уграђена претрага форума која ће Вам бити од помоћи. Форум је организован тако да покрива разне теме из студентског живота.

Категорије:
  • Факултет - покрива све смерове Техничког факултета и омогућава студентима са истих смерова да размењују информације које су њима битне, не долазећи у конфликт са информацијама са осталих смерова.
  • Забава - Иако је факултет озбиљна институција, није на одмет мало забаве да се одморите и орасположите после напорних предавања и учења. Овде можете размењивати разне информације из различитих сфера живота.
  • Огласи - Корисна категорија која има за улогу да централизује потребе студената на једном месту. Одлично организована, помоћи ће вам да пронађете оно што вас занима.
  • Форум - И наравно као и увек, примамо ваше критике и сугестије, посебно, предлоге о нашем раду. Тако и овде можете дискутовати о самом форуму.
Ово је почетна фаза нашег форума. У будућности ће се развијати према потребама самих студената.

Ево неколико слика самог форума, да вам мало заголицамо интересовање и знатижељу док не "скокнете" до самог форума:


Надамо се да ћете наћи овај форум веома корисним.
Видимо се на форуму...
 
[оригинални текст објављен: 28.09.2006. на http://tfcacak.blogspot.com] 

Прошла тема (пост) је био посвећен испиту и како га урадити што боље. Предпостављам да вам је барем мало помогао. Сада када се стишала бура и када је септембарски испитни рок завршен, време је да почнемо полако да се спремамо за октобар.

Овога пута тема је посвећена самом учењу и како га побољшати. Такође, помоћи ће вам да боље организујете своје учење и време учења пред наредни испит, како не би чекали последњи минут да седнете да учите.

Ако сте редован студент, вероватно сте много пута осетили како је тешко натерати себе да седнете да нешто учите, па чак и онда када се веома важан испит приближава.

Ако сте као већина студената, оставићете учење све до последњег минута. Ноћ пред испит, остаћете будни и покушаћете нешто да научите нешто или да направите по коју пушкицу. Ујутру ћете се једва извући из кревета, накљукати се кофеином и никотином, а затим отићи исцрпљени на испит. Наћи ћете да вам је тешко да се сконцентришете или да размишљате, и проклињаћете себе што нисте раније сели да учите.

И не изненађујуће, осим уколико нисте даровани неком природном брилијантношћу или се десило да сте познавали испитну материју одлично, вероватно ћете проћи катастрофално на испиту.

Ако је ово ваш типични начин учења, вероватно већ знате да он не функционише. Сваки пут када прођете кроз овај ритуал, говорите себи да ћете се опаметити следећи пут када предстоји важан испит. Следећи пут планирате да почнете недељу дана раније да спремате испит. Али уместо тога, настављате да понављате исти шаблон. Зашто се ово дешава? И шта би требало да урадите поводом тога ако планирате да боље пролазите на испитима?

Велики проблем за већину студената, нарочито код бруцоша, је тај да се живот испречи на том путу студирања. Ако сте студент, вероватно радите неки привремени посао упоредо са факсом или имате неке друге обавезе, или се једноставно не можете одрећи већине задовољстава које живот пружа, а највише не желите да изгубите активан социјалан живот који вам учење ремети.

Учење може да изгледа веома досадно у поређењу са свим интересантним стварима које чекају испред ваших врата или игрица на вашем рачунару.

Један од разлога због кога често не почињемо учење до последњег часа је тај да смо погрешно проценили колико нам је заиста протребно времена да абсорбујемо и разумемео неки испитни материјал. Ако вам је испит за шест недеља, то може да делује као да вам је преостало доста времена за учење. Можете схватити да је материјал доста теже да се савлада него што сте мислили и одједном немате довољно времена да све то научите.

Још један разлог зашто одлажемо учење је то да нам неки испит може деловати доста тешко и сама помисао на њега нас оптерећује. На крају некако успемо да убедимо себе да одлагањем напорног учења је најбољи начин да се више не осећамо оптерећеним.

Исто тако, кад нам предстоји период учења материјала који је изузетно тешак и оптерећујући, може бити веома тешко да се одржи висок ниво интересовања и мотивације који су нам потребни за напорно дугорочно учење.

Ако сте се осетили кривим под свим предходно наведеним оптужницама, још није касно да научите неке друге навике које ће вам помоћи да учите боље и растерећеније.

Прво, подсетите себе зашто желите да боље пролазите на испитима и зашто уопште желите то да студирате. Можда само желите боље оцене или желите озбиљније да се бавите тим послом касније у животу. У сваком случају, увек имајте у глави циљ које сте себи дефинисали и тежите да га остварите. Све остало је мање битно.

Можете исписати мале картице са мотивационим порукама или атрактивним сликама које ће вас стално подсаћати зашто желите боље да радите на факсу и исте, залепите негде по вашој соби.

Ако се осећате преоптерећеним обавезама са факса, можете побољшати вашу мотивацију тако што ћете те обавезе или само учење разбити на мање делове – делиће. Сваки пут када успешно одрадите један део, пружите себи неку вама важну награду.

Ако вам се ближи датум испита или датум када морате да завршите неку обавезу, одредите колики део тог задатка морате да одрадите да би успешно урадили обавезу. Почните са оним што је најбитније.

Рецимо да имате шест недеља да спремите тежак испит. Прелиставајући књигу, установите да ако би сте учили једно поглавље сваке ноћи, моћи ћете да завршите књигу за 28 дана, што вам оставља две недеље у којима можете обновити материјал.

Са овим знањем удовољавате себи. Знате које су вам обавезе. Знате колико морате учити сваке вечери. Једино што преостаје јесте да се сконцентришете на одрађивање тих задатих обавеза. Овако се нећете осећати преоптерећено величином књиге. Следеће што треба да урадите јесте да разрадите систем награда које ћете додељивати себи сваки пут када одрадите неки део.

За почетак почните са малим наградама за успешно савладавање мањих делова, а затим приуштите себи веће награде када савладате већи део неког градива.

Да би систем награда функционисао, награде морају бити тренутне. Одмах по завршетку посла, требало би себи да приуштите неку награду. Такође награде, морају да буду значајне вама. Нема поенте себе награђивати штапом за пецање ако мрзите пецање.

Награде не морају да буду материјалне природе, ако постоји нешто друго што би вас стварно мотивисало и инспирисало. Шта мислите о томе да одете на неки специјални концерт, или да одете на неко путовање? Или да после завршеног учења се видите са вољеном особом? Ви сами одлучите, будите креативни.

Веома је важно да се награда добије одмах после успешно завршеног посла. Ово ствара осећај позитивне ремотивације. Ако што је већ напоменуто, дајте себи мање награде за одрађене делове посла, а веће награде када успешно одрадите цео посао – положите испит. Ако је размак између одрађеног посла и награде велики, онда то нема ефекта на поновно успостављање мотивације.

Поред тога што ћете се мотивисати екстерним стварима, веома је битно да научите да мотивишете себе интерно. Реците себи да сте добар студент, да можете добро да учите, да сте паметни. Реците себи да волите да учите, да волите свом мозгу да дајете разне менталне вежбе. Честитајте себи на свом залагању, будите поносни на себе и самоуверени. Такође, реците себи да ви сами желите да стичете нова знања, и да уживате у задовољству које пружа учење.

За више информација које постављате у ваш мозак, и да исте буду доступне поново, морате освежити те информације обнављањем. Морате одвојити времена за поновни прегледа градива и обнављање. Јер није довољно да само прочитате неко градиво – морате га научити. А учење се постиже понављањем. Тако нам ради мозак и тако смо учили цео живот све ово што данас знамо. Такође веома је битно да имате редован и квалитетан сан, како би сте научено лепо меморисали у кори мозга.

Морате да смањите ментални стрес. Вашем мозгу је такође потребно редовно уношење квалитетне хране, а поготову воде. Брините о вашем мозгу. Дрога и алкохол не помажу у процесу учења. Чак шта више, опште је познато да алкохол уништава мождане ћелије.

Напишите својим речима оно што учите. Препоручљиво је да учите са још неким, али не у почетној фази учења већ касније. Објашњавајте оно што сте научили неком другом, јер на тај начин поспешујете боље разумевање те области и само меморисање тог знања у вашем мозгу.

Ако наставите да учите ноћ пред испит, свој мозак стављате под велики стрес.

Повећавате физички и ментални стрес, не остављате себи довољно времена да поново прегледате материјал. Ако ускраћујете себи сан, такође ускраћујете и вашем мозгу могућност да оно што се учили меморише на хард диск који се налази у вашој глави.

Тако што почињете учење на време, и прегледањем онога што сте научили, имате много више шансе да запамтите и разумете оно што морате да знате када сте суочени са испитом.

[оригинални текст објављен: 22.09.2006. на http://tfcacak.blogspot.com]