До мало пре сам учио. Око 10 ујутру сам почео са математиком. Морам вам рећи да се човек лако погуби по оним силним доказима и ставовима. Али решио сам да лепо савладам теорију, јер је она ипак основ. Како ћу радити задатке из функција ако не знам шта је гранична вредност или први извод функције или појам реалног низа или итд... Ето са чим све треба да се бори један студент са Техничког факултета.

Али ту се не завршавају моје "научне" авантуре. Касније сам радио реферате са вежби из физике. Када сам одрадио једну целу вежбу, посветио сам се техничкој механици. Остао ми је тај други део да положим, а морам и графичке радове да предам. Остала ми 2 комада.

Сад планирам да нешто презалогајим, да освежим мождане ћелије па да поново прионем на науке. Овога пута ћу мало радити програмирање, прецизније, C++. Ако стигнем можда ћу још мало погледати матиш.

Иначе, припремио сам био једну лепу сличицу да употпуним овај пост, али услед техничких проблема око bluetooth конекције, нисам успео да је пребацим са телефона.

И ето као што сам и обећао, решио сам да се мало више активирам као блогер, а пошто овај блог треба да представи дешавања са факултета и његових студената, а пошто сам ја један од тих студената, морао сам да се посветим теми која је већини студената мање или више битна, а то је учење. И сама намена блога је да прати колико толико нечији живот, у овом случају у питању је студентски. Морамо показати свету да ми у Чачку на факсу заиста нешто и учимо, а не само да пишемо о проводима - како ли онда успевамо да дамо толике испите.

Можда се чујемо опет касније. ...stay tuned
 
[оригинални текст објављен: 21.08.2006. на http://tfcacak.blogspot.com]
И како време полако, али сигурно пролази, рибице и даље блесе у акваријуму. Боле њих уво што је испит из матиша за 25 дана. Шта их брига кад су оне дале услов:)

И шта да ради један просечан студент коме се муњевито приближава важан испит? Ови дани су постали све краћи и краћи - не знам зашто? Некако ми је деловало да је зима дуже трајала и да су дани били некако дужи, и поред тога што је мрак већ навелико изнад града око 16 часова. Али шта је ту је. Мора се предузети нешто и припремити овај испит. Најгоре је то што из матиша треба добро научити теорију за усмени део испита. O задацима и да не причам.

Ето синоћ сам чуо једну занимљиву информацију, а везана је за усмени из матиша. Наиме, сад за овај усмени мора све да се учи! Нема избачених делова градива. Е тако вам је то када не учите на време!

И тако сам ја сео и мало разгледао нашу драгу-нам књигу из матиша. Гледајући то схватио сам да има само 90 страна теорије, које су подељене на 33 поглавља, која су потом подељена у 3 целине. Значи: имам 25 дана да научим 90 страна или 33 поглавља или 3 целине. Е сад, проблем је у томе што не могу само учити теорију тих 25 дана. Морам нешто и да провежбам од задатака, па сам тако решио да за теорију издвојим 5 до 10 дана, а за вежбање 15 до 20 дана. Некако му дође на тако...

Када се све то сабере и подели, изађе да ја морам дневно за тих 5 дана да пређем 6,6 поглавља или ти 18 страна теорије. Али не само да пређем него и да научим. Можете замислити каква је теорија математике за учење. Чист рачун - дуга љубав. Хтео сам на математику да ударим математиком, у народу познато као: клин се клином избија.

Исто тако сам решио да то поделим са вама, тако што ћу вас редовно обавештавати о мом напредку у учењу математике. Поставићу једну категорију на сајдбару, која ће радити као мерач мог напредка, тако што ће свакодневно приказивати колико је дана остало до испита, колико је поглавља пређено и колико задатака провежбано. Јер ипак, тешко бити сам у овом суровом свету, овако имам вас да ме бодрите, а истовремено бодрим и ја вас.

Осетите се слободним да овде са нама поделите ваш напредак у спремању неког испита, а такође и неки добри савети су добро дошли.

А што се рибица тиче, ма боле њих уво. Ахх, јел рибе имају уши? Углавном, на слици су тетре које пливају у јату у дубинама мога акваријума.

[оригинални текст објављен: 18. августа 2006. на http://tfcacak.blogspot.com]
Како је овај блог посвећен студентима ТФ-а, а и осталима, нисмо заборавили и оне најмлађе на њему. Они тек треба да осете дражи нашега-драгог-нам факултета. Управо због тога решио сам да им олакшам почетак студија, тако што сам спремио веома интересантне савете за њих, а наравно и за остале студенте ово може бити занимљив пост.

Да би успешно студирали, неопходно је упознати све чиниоце - учења, процеса студирања и њихову организацију. Зато се намеће потреба студиозног приступа студирању, уз планску припрему.

Пре почетка студирања - уочите разлике између средњешколског и високошколског система образовања и самоиницијативно се детаљно информишите о организацији студија на факултету, као и о наставним облицима и терминима који се користе на студијама.

За успешно студирање неопходно је - пре почетка, евентуално одмах на почетку, да се позабавите самим собом. Упознајте сами себе као ученика током предходног школовања, резимирајући своја средњешколска искуства везана за учење.

Да би учење на студијама било успешно, потребно је да му предходе следеће припремне активности:
  • концентрисање на учење
  • интересовање и намера да се учи
  • планирање
  • уређење радног места за учење
  • припрема потребне литературе и прибора
Посебан акценат ставите на квалитетно планирање рада и обавеза током студија.

Да би усвајање знања током студија било успешно, примењујте све фазе активног учења:
  • прегледање градива ради упознавања и постављања питања;
  • читање са мисаоном обрадом градива;
  • преслишавање ради провере запамћености градива;
Научено градиво дуже ћете памтити ако знате узроке заборављања и ако научите како да их отклоните.

За ефикасно студирање неопходна је квалитетна организација учења, по одређеном систему који дефинише - шта, када и како учити.

За успешно учење и студирање, потребно је да овладате следећим техникама учења:
  • вештина коришћења уџбеника
  • вештина читања
  • вештина писања
  • вештина језичког изражавања
  • вештина решавања нумеричких задатака

Један од проблема који може да прати и отежа студирање је присуство страха од испита. Због тога је потребно да упознате његове аспекте и предузмете, по потреби, мере за отклањање страха.

Са напред наведеним чиниоцима успешног учења и студирања неопходно је да се упознате и сагледате њихов утицај. Савете и упутства стално практично примењујте док не стекнете потребне вештине и самим коришћењем вам пређу у навику. Тако ћете се оспособити да будете успешан менаџер својих студија. Крајњи резултат ће бити успех на студијама, а остварење постављених циљева учиниће вас успешним студентом.

информације преузете из књиге:
Како Успешно Студирати - менаџмент студирања
аутор: др Радомир Бојковић

 [оригинални текст објављен: 2. августа 2006. на http://tfcacak.blogspot.com]

Последњих дана сам баш блесио и глуварао које куда. Мало проводи по викендицама, мало по граду, мало са овом екипом, мало са оном и итд... Све у свему било је интересантно! Али оно што је битно је то да морам да спремим Математику 1 [M1]. Наравно и матиш 2, али морам прво да положим М1.

Размишљао сам доста о томе у последње време. Како ћу и шта да учим. Али опет када погледате чињенице, матиш је најбитнији. Поготову када је реч о техничком факултету. Размишљао сам и о томе које сам испите све положио и колико. За сада је то 5 комада. Да јесте 5, али којих? Онда сам схватио, па шта сам ја то који ђаво студирао ових годину дана, када сам дао само 5 испита. Чак ни услов нисам дао у јуну. Дође му на то, да једина ствар и једина обавеза коју ја имам као студен(а)т је да учим - да студирам. Па шта сам ја то онда радио годину дана, када нисам очистио годину. Да је реч о средњој школи, морао би све да дам или да полажем, а сви знамо колико је то непријатно искуство. Ако нисте знали, од следеће године, односно од ове, студенти морају да чисте годину за годином - нема преношења. Исто као и средња.

Али ни то није суштина проблема. Суштина је, ако сам ја то већ уписао, и ако то што сам уписао волим, па зашто то онда лепо и не одрадим. Наравно, увек ће бити предмета који нама нису занимљиви, али ми њих у сваком случају морамо да одрадимо. Онда се човек лепо запита, па где ми то студенти губимо мотивацију за рад? Ево ја признајем, својевољно и при чистој свести и здраве памети сам одлучио да упишем факс. Нисам имао притисак од стране маторих. Веруј да постоје студенти који чисто студирају зато што им матори то желе. Од њих може да се очекује свашта. Али где ми то данас у овој земљи, уопште било ко, губи мотивацију за радом. За истраживањем. Ако смо морали да идемо у основну, па делимично смо морали и у средњу. Зашто онда када не морамо сви на факс, и када имамо већи избор смерова и усмерења и факултета, зашто онда када то сами упишемо и када то "наводно" желимо, зашто онда у амфитеатру на предавању има преко пола студената који се смарају и које апсолутно ништа не занима и који једва чекају да попију кафу у дому?

Где ми то губимо вољу? Зашто смо тако деморалисани? Где нам оде та мотивација?

Мислим да је ово генерални проблем свих студената. Неко се са тим избори пре, а неко касније. Сви ми имамо наше кризе и фазе. Битно је некако истрајати у ономе што желимо. Не треба се предавати тако лако!

И ево сада замислите како је мени, мада не само мени, али ево пођимо од мене. Лето. Врућина. Купање. Проводи. Зезање. Рибице и остале Цице, а ја морам да спремам М1. А што је најгоре и М2. Мада није то толико црно као што изгледа. Матиш сам ја волео у средњој школи. Наравно не све области и све теме, али морате признати да није математике не би било ни цивилизације. Па не стварно, када боље размислите, то му дође тако. Наводно нас који смо на овом факултету - техничком, матиш не да би требо да нас занима, него би требали да га сањамо - опет наглашавам: када боље размислите.

Тако да ових дана планирам да почнем озбиљније да се позабавим математиком. И један савет: провалио сам да се нешто много лакше учи, ако се то заволи. Ако ништа, волећу матиш ово лето - у сваком случају ништа не губим. Једино што може да ми се деси, јесте да положим испит. Иначе, ако сада не савладамо ове математичке операције, шта ћемо радити у другој и трећој години где нас чека М3 и електротехника и електроника?
 
[оригинални текст објављен: 25. јула 2006. на http://tfcacak.blogspot.com]

И поред ове велике врућине успео сам некако да вам напишем нешто. Ово је невероватно колико је вруће. Не знам колико је тренутно степени у мојој соби, али овај мој вентилатор је почео да се зноји...

Веома је тешко радити у оваквим условима, поготову замислите студенте који сада имају испите. Па зар ови са факса немају мало разумевања за нас? Па и сами знате колико треба труда да се одвоји да би се неки испит спремио по оваквој врућини. Па још и дођете на тај испит, а тамо све голишаве колегинице, па како човек да се сконцентрише? Како?

Е да, ако је неко видео резултате са испита из информатике нека их објави. Мислим ако неко зна шта сам ја урадио, нека ми јави! Унапред, ХВАЛА!

Где сам оно стао, а да, код голишавих колегиница, а не, не, суштина је да је веома вруће, са колегиницама или без њих.

Што се других задатака за овај јун тиче, барем код мене, ето планирам да изађем још на овај АутоКЕД и онда би ваљало да почнем да спремам матиш. Планирам то да дам тамо у септембру или октобру или октобру 2. У сваком случају даћемо то некако. А што се физике тиче, па то је дуга прича. И њу сам планирао за септембар-октобар, али полако има времена.

Иначе, ако вас занима шта се код мене дешавало у последње време, па не тога много. У главном се играо СтарКрафт. Ту ми је био неки друг из Новог Сада (тамо студира), па смо се мало присетили старих дана, како је било лепо играти СтарКрафт. И дан данас, мислим, да је то једна од најбољих ако не и најбоља стратегија свих времена! Не би да покрећем неку полемику, али стварно јесте. Неки од вас ће ме вероватно провоцирати за WarCraft III, али људи схватите, да је та игрица прављена на бази StarCraft-a. Чак су и програмери који су развили StarCraft, радили на развоју WarCrafta-a. Прича је слична, али доста. Иста је радња у играма и шемама, све је скоро пресликано, само што се радња у WarCraft-у одвија у неком митично-магијском свету, док је у StarCraft-у у питању будућност...

Од осталих дешавања, мало сам блесио по граду. Мало сам излазио са екипом и тако. Ништа специјално. Чачак је и даље смор, али се надам да ће га ово лето мало раздрмати. За неке од вас које занима базен и кад ће почети да ради, базен у Чачку се отвара скоро увек крајем јуна. Тако да имам одличан предлог за све вас. Када завршимо са испитом из АутоКЕД-а, право из 212-ице идемо на БАЗЕН! Понесите купаћи па да се мало брчкамо. Како боље да прославимо завршетак успешног испитног рока него на овај начин. Пошто већину од вас нећу видети до 29. препоручујем вам да понесте неки ранчић и спакујете свој купаћи, такође, нека неко понесе неку лопту, по могућству, одбојкашку и онда идемо лепо на зезање. Што се карте за базен тиче, распитаћу се да видим колико је ове године, па ћу вам јавити, али није више од 100 кинти сигурно.

Лепо се проведите, па се видимо!

[оригинални текст објављен: 22. јуна 2006. на http://tfcacak.blogspot.com]

Не знам како је вама ових дана, али мени ова киша баш некако прија. Ево остало је још 7 дана до првог испита који сам пријавио у јуну, а пипно књигу нисам! Да ту је и АутоКЕД за 15ак дана.


Надам се да већина вас има исте симптоме као ја. У сваком случају, вероватно ћу почети да учим ових дана, али битно је то да ми ова киша прија. Некако опушта.

Што се факса тиче, морам вам признати да ми мало недостаје. Не знам што, вероватно зато што сам се брзо везао за екипу са факса. Шта да радим кад сам емотиван. Људи НЕДОСТАЈЕТЕ МИ! Не знам
шта ми је, нешто ме дрма ова носталгија. То је бре све због ове кише! А ако се неко од вас ужелео факса, ево поставио сам ову сличицу да се мало подсетите:


 

 [оригинални текст објављен: 14. јуна 2006. на http://tfcacak.blogspot.com]

Управо сада имамо прилике да присуствујемо завршавању, нама, 2. семестра, а 1. године (некима је то 4 семестар, некима 6, а некима богами и 8 семестар - честитамо). На овај начин би хтео да званично пустим овај наш мали интернет блог у рад. Самном на жалост нису остали чланови блог екипе, тако да је мени припала та част.

После пробног периода, показало се велико интересовање за овај блог и ову интернет презентацију. Разлог толикој посети нам није познат, али се надамо да ће се из дана у дан повећавати. Уз помоћ мојих колега сарадника, настојаћемо да овај блог учинимо још интересантнијим. Толико о блогу...

И тако, заврши се ова прва година наших студија. И могу вам рећи да је било веома интересантно. Искрено, нисам очекивао да ћу упознати овакву екипу људи на ТФ-у. У протеклих два семестра било је доста интересантних дешавања на факсу. Разних успона и падова кроз које смо сви пролазили, али оно што је најбитније је то што смо остали сви заједно. Око конкретних дешавања се не бих задржавао то ћу препустити неком другом. Сада су пред нама испити које треба положити, и наравно, прва година није готова док се не "очисти", али битно је да нема више предавања и физике од 2 сата дневно. Ух, кад се само сетим... Али морате признати, најбитнија "предавања" су се управо одржала на физици - "најбољи провод уторком у 8 ујутру у граду".

Свако од нас је имао различита искуства, неки су чак имали иста, у сваком случају, надамо се да ћете то овде са нама поделити.

Иначе, сад креће ова летња еуфорија, море, изласци, проводи. Какви су ваши планови за ово лето? Ево ја нешто размишљам где би могао на море, али ми се искрено нешто не иде, не знам што - нисам расположен. Вероватно ћу морати да консултујем лепшу половину па тек онда да видим.

Надам се да ћемо се дружити још дуго, поготову овде на блогу. И не заборавите - чекају вас велика изненађења на овом блогу. Једна од тих је Вељко и његови вицеви баш овде на овом месту на овом блогу - специјално за вас!
 
[оригинални текст објављен: 5. јуна 2006. на http://tfcacak.blogspot.com]